Vodní město

vmesto S příchodem zimy není nic lepšího než zabrouzdat v archívu letních her a zahřát se představou svítícího slunce a blyštivé vodní hladiny. Vodní město je název hry, která vznikla v roce 1997 na letním táboře, kdy nás sužovalo vedro celých 14 srpnových dnů. O hry ve vodě nebyla ten rok opravdu nouze.

Předem by bylo dobré říci abyste v případě zájmu o tuto hru začali shánět duše od traktoru a nenápadně ze svých příbytků sebrat pár povlaků na peřiny.

Základní informace o hře

Typ soutěž, představení
Fyzická zátěž střední až vysoká, vyžaduje dobré plavce
Psychická zátěž žádná
Příprava 1 hodina
Lidí na přípravu 2
Doba hraní 2 – 4 hodiny
Lidí na hru 2
Počet hráčů únosný počet skupin po 6–10 lidech
Věk od 10 let
Prostředí vodní nádrž, rybník (délka 200–500m)
Denní doba den (noční varianta pro otrlé by vyžadovala slušné osvětlení)
Roční doba léto pro blázny i v zimě
Materiál pro každou skupinu jedna duše z traktoru, jeden povlak od peřiny, 40 nafukovacích balónků, úředníka a seznam věcí na předvádění
Cíl hry koordinace činnosti skupiny ve vodě, schopnost odhadovat, fantazie
Zdroj vlastní výroba – Iva Synovcová

Legenda

Šílený vědec, který léta pracuje na vynalezení tabletky věčného života a krásy, vysílá po širokém a dalekém okolí své pomocníky a láká širokou veřejnost aby tabletku vyzkoušeli. Nic není zadarmo a pilulka je dostupná pouze ve Vodním městě a to ji nevydá zadarmo.

Pravidla

Po rozdělení do skupinek, které proběhne u břehu vodní ploch, obdrží každá skupina duši od traktoru a povlak na peřiny. Aby byl povlak co platný je potřeba získat balónky. Pro ty je potřeba doběhnout na místo vzdálené dle fyzických možností hráčů (cca 200 – 400 m) je optimální vzdálenost. Balónky se samozřejmě nosí po jednom :-) Balónky je nutné nafouknout a nacpak do povlaku do peřiny.

Z každé skupiny vybereme po 2 zástupcích, kteří se nezúčastní hráčské části. Jedna osoba ze dvou vybraných, zůstane na jednom břehu a bude vyčkávat. Druhý zástupce vezme duši a převeze se s ní max. o 200 – 300 m dále. Ostatní členové týmu mají za úkol vyrazit na úřad pro seznam věcí na předvádění. Cesta za úředníkem může být libovolně pestrá, naše vypadala cca takto:

  • přeprava po jednom přes zátoku pomocí cejchy s balónkama
  • po vylodění na druhém břehu 500 m cesta po dvojicích se svázanýma vnitřníma nohama
  • značně nevlídný úředník (kdo ví co si vymyslí) nám nakonec dává vylosovat 3 věci ze seznamu na předvádění – např. ponorka, autobus, rozhledna, strom ve větru (dle schopností a hráčské vyspělosti hráčů)
  • cesta od úředníka probíhá již v rozvázaném stavu a končí u duše na vodní hladině kam se všichni co byli u úředníka, musí dostat

Přichází zlatý hřeb hry a to předvádění vylosovaných věcí na duších na vodní hladině. Člen skupiny, který stojí na břehu dostane znamení, že má napnout maximálně své zraky a pokoušet se uhádnout co předvádí jeho tým na duši. Zapisuje jednotlivé předváděné věci.

Vyhodnocení proběhne jednoduše a to počtem uhodnutých věcí. Ten kdo vyhraje získá od šíleného vědce pilulku, která samozřejmě nefunguje (ostatně jako všechny jeho předchozí pipulky).

Vlastní zkušenosti

Pozor na to, že předvádění staveb z velké dálky činí problémy při poznávání. Vzdálenost je možné proto při hře variabilně měnit.

««« Předchozí text: Svaz má nový web Následující text: Co se dozvíme od dětí »»»

Honza Koukl | 3. 12. 2007 Po 07.00 | Náměty pro vás | trvalý odkaz | tisk | 1020x

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Tento text již nelze dále komentovat.
Tento WEB tvoří skupinka autorů. Web využívá systému RS2. Spuštěno 2.3.2007 pod ISSN 1802-4459. Kam jinam?   Admin