Na únorovém jednání ÚVR byla na základě podkladového materiálu i následující diskuze ustavena pracovní skupina, jejíž posláním je a bude zlepšovat působení Svazu na veřejnost. Jde o poměrně rozsáhlou oblast, kde u komerčních firem najde uplatnění mnoho profesionálů (tím nemyslím jen PR agentury, ale i novináře, grafiky,…), leč v podmínkách neziskového sektoru nezbývá než spoléhat především na síly a nadšení laiků. Pravda, občas si bohatější spolky nechají vytvořit od profesionální firmy „corporate identity“ (ukázka), jenže u NNO s převahou dobrovolníků s tím pak přicházejí další problémky…
V podmínkách našich ZO, kde většina produkce vychází z domácí tvorby, je tvořena v drtivé většině nadšenci bez grafických znalostí (mezi něž se též řadím) a posléze je také tištěna na domácí (či firemní) tiskárně, je vlastní tisk markentilů (pozvánky na akce, letáčky,…) zvládnutá a tedy bez problémů. Ale ve chvíli, kdy vyspělejší základky vytváří přímo tiskové podklady pro tiskárnu (protože to je o hodně levnější, než dávat surový polotovar či jen vizi do grafického studia), tak mnohdy dochází k malým či větším nedorozuměním.
Některé tiskárny sice vydávají pro své zákazníky raději předem „metodické návody“ (ukázka1, ukázka2), přesto však lze u prvních zakázek doporučit „osobní a konkrétní konzultace“. Navíc mívají občas členové ZO problémy porozumět odborné tiskárenské hantýrce, takže je lepší se předem připravit (stručný seznam základních termínů).
V tuto chvíli se možná ptáte, proč je zde tento příspěvek… Tím chci jen nenápadně naznačit, že pracovní skupina ÚVR (viz úvodní odstavec) začala pracovat (již má za sebou první dvě jednání a hlásí se první zájemci o členství) a je odhodlána se svými výstupy seznamovat co nejvíce lidí. A i toto je jedna z cest… Těšme se na další.
««« Předchozí text: Klub přátel Následující text: Zelený web »»»
Michal Kulík | 23. 3. 2008 Ne 19.00 | Náměty pro vás | trvalý odkaz | tisk | 968x
Komentáře k textu
Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentářK textu nebyl napsán žádný komentář.